11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, kariyerini planlayabilecektir
  • Öğrenci, mesleki hayatı ve mezuniyet sonrası iş olanaklarını tanıyabilecektir.
  • Öğrenci, araştırma becerilerini geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, meslekle ilgili özel konular hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
  • Öğrenci, meslekle ilgili özel konularla ilgili uygulamalı grup çalışması yapma becerilerini geliştirebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş -
2 Ders I: Mülakat Teknikleri Seminer I: Yetkinlik Bazlı Mülakat (Fulya Alagöz) (D021) Ön hazırlık bulunmamaktadır.
3 Mülakat Teknikleri Çalıştayı (Fulya Alagöz) Özlem Er (ID 452 konuğu) Ön hazırlık bulunmamaktadır.
4 Seminer II: İç mekanları Konuşmak IV (Sacit Atis) Ön hazırlık bulunmamaktadır.
5 Gezi: İçmimarlıkta Vitrifiye ve Seramik (Aden İnşaat Malzemeleri) Ön hazırlık bulunmamaktadır.
6 Seminer III: İçmimari Tasarıma Yenilikçi Yaklaşımlar (Yalın Tan) Ön hazırlık bulunmamaktadır.
7 Seminer IV: Durul Onaran ve Levent Tümer Ön hazırlık bulunmamaktadır.
8 Seminer V: İç mekanları Konuşmak V (Sadun Ersin) Ön hazırlık bulunmamaktadır.
9 Tatil Ön hazırlık bulunmamaktadır.
10 I-AM Çalıştay Hazırlık Ön hazırlık bulunmamaktadır.
11 Seminer VI: İç Mekânda Kurum Kimliğini Oluşturmak (Ertuğrul Yurdakul) I-AM Çalıştay: (Ertuğrul Yurdakul) Ön hazırlık bulunmamaktadır.
12 Öğrenci Sunumları Ön hazırlık bulunmamaktadır.
13 Öğrenci Sunumları Ön hazırlık bulunmamaktadır.
14 Seminer VII: İçmimarlar Odası Ön hazırlık bulunmamaktadır.
15 Dönem degerlendirmesi
16 Dönem degerlendirmesi
Ders Kitabı Dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
2
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
3
Proje
2
3
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
44

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010