ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | - |
2 | Ders I: Mülakat Teknikleri Seminer I: Yetkinlik Bazlı Mülakat (Fulya Alagöz) (D021) | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Mülakat Teknikleri Çalıştayı (Fulya Alagöz) Özlem Er (ID 452 konuğu) | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Seminer II: İç mekanları Konuşmak IV (Sacit Atis) | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Gezi: İçmimarlıkta Vitrifiye ve Seramik (Aden İnşaat Malzemeleri) | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Seminer III: İçmimari Tasarıma Yenilikçi Yaklaşımlar (Yalın Tan) | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Seminer IV: Durul Onaran ve Levent Tümer | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Seminer V: İç mekanları Konuşmak V (Sadun Ersin) | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Tatil | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | I-AM Çalıştay Hazırlık | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Seminer VI: İç Mekânda Kurum Kimliğini Oluşturmak (Ertuğrul Yurdakul) I-AM Çalıştay: (Ertuğrul Yurdakul) | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Seminer VII: İçmimarlar Odası | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
15 | Dönem degerlendirmesi | |
16 | Dönem degerlendirmesi |
Ders Kitabı | Dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 2 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 3 | |
Proje | 2 | 3 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 44 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest